דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ביטוח רכב מקיף ולמה כדאי לשים לב 

מאת    [ 16/11/2011 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 3550 פעמים ]

מבין שלושת סוגי ביטוח הרכב שיש, ביטוח רכב מקיף הוא היחיד אשר ישפה אותנו במקרה של נזקי רכוש. המדינה מחייבת אותנו להיות מבוטחים כנגד כל נזקי הגוף שיכולים להיגרם לנו עקב שימוש ברכב מנועי, ונראה כי לא ניתן להשתמש ברכב מבלי להצטייד בביטוח צד ג', אולם כאשר מגיעים לנקודה בה צריך לדאוג לעצמנו ולכך שנוכל לקבל פיצוי במידה ואין לנו ממי לתבוע את הנזק – אנשים רבים חוסכים. העניין הוא כי דווקא במקרים האלה חשוב שלא תישארו באוויר. בעזרת סקר שוק קצר תוכלו לקבל הצעות אטרקטיביות ביותר על ביטוח רכב מקיף, אשר יוודא כי לא תישארו עירומים מבחינה ביטוחית.

האם גם אתם שונאים סיכונים?

עסקן של חברות ביטוח הוא "לקנות" את הסיכונים שלכם. זה לא שיש לחברת הביטוח פטנט, אשר מבטיח כי במידה ותהיה תאונה הם יוכלו להחליף אתכם עם נציג החברה שייפגע במקומכם, אלא שחברות הביטוח מבצעות הערכות של הנזקים שעלולים להיגרם לכם ומתרגמות אותם לכסף, ומציעות במקרה של התרחשות מקרים מסוימים לתת לכם פיצוי כספי שנועד להחזיר אתכם למצב בו הייתם אלמלא התאונה.

כיצד נקבע תעריף ביטוח רכב מקיף על ידי החברות?

כמו בכל סוגי הביטוח, תעריפים של ביטוח רכב מקיף נקבעים על פי שווי הרכב בכללותו ונתוני הנהגה הרוכב – ובכלל זה עבר תעבורתי, תאונות, גיל מין וכיוצא באלה (וכן עבור כל נהג או נהגים נוספים שיכולים לנהוג ברכב). ביטוח רכב מקיף כולל בדרך כלל שני סוגי פיצוי עיקריים: ביטוח בגין תאונה וביטוח בגין גניבה. ניתן כמובן לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיף אשר תפצה רק עבור חלק מהמקרים (רק תאונות או רק גניבה וכו'), וכך להוזיל את הפוליסה במקרה הצורך.

נהג אשר עבר יותר תאונות יגרום בדרך כלל לכך שמחיר הפוליסה יעלה. ביטוח רכב מקיף יהיה יקר יותר גם ככל שיהיו יותר נהגים הרשאים לנהוג ברכב. רכב יקר יותר או סוג רכב אשר מעורב יותר – סטטיסטית – בתאונות גם הוא יכול לגרום להתייקרות פוליסת ביטוח רכב מקיף עבור אותו רכב. אגב, ישנן סטטיסטיקות הקובעות כי רכבים בצבעים עזים יותר מעורבים פחות בתאונות דרכים, אולם צבע הרכב איננו אחד השיקולים בקביעת מחיר הפוליסה.

כיצד נקבע סכום הפיצוי?

סכום הפיצוי שיינתן על ידי ביטוח רכב מקיף במקרה של התרחשות אירוע ביטוחי (אירוע ביטוחי הוא האירוע שמפעיל את הביטוח והוא מוגדר בפוליסה), נקבע על ידי הערכת הנזק ויינתן בגובה ההפרש בין שווי הרכב, כפי שהוערך על ידי חברת הביטוח לבין גובה הנזק. בדרך כלל ביטוח רכב מקיף יפצה בגין 100% משווי הרכב, אם נגרם נזק בסכום השווה או הגבוה מ-60% מערך הרכב. הכל לפי התנאים באותה פוליסת ביטוח רכב מקיף שרכשתם.

 חפשו גם תוספות אחרות המוצעות על ידי חברות

כדי להפוך את הצעותיהם לביטוח מקיף ליותר אטרקטיביות מתחרות ביניהן החברות על תנאים נוספים המוצעים לטובת בעלי הרכב. אחת החברות מציעה, למשל, כי גם במקרים בהם יש ממי לתבוע את הנזק, היא אפילו תשלם בעבור שכר טרחת עורך הדין שתבחר לטפל בתביעה מול אותו אדם, נוסף על סיוע במידע ובהליכים המשפטיים. 

 

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב